ІА Глобальні віки (АНАЛІТИКА)


ЗАКОН № 3251 – ШАНС НА ДОСТУПНІ АВТОМОБІЛІ ЧИ СПРОБА ПОВЕРНУТИ ДОВІРУ ДО

НАРОДНИХ ОБРАНЦІВ?

31 травня Верховна Рада України прийняла в другому читанні законопроект щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів. За законопроект проголосували 237 депутатів.

Раніше ВРУ підтримала в першому читанні за основу цей законопроект «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ» Перехідні положення «Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку уживаних транспортних засобів». За документ тоді проголосували 226 парламентаріїв.

Як стверджується в пояснювальній записці: «Реалізація запропонованого законопроекту не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України, а навпаки сприяє його наповнення. З огляду на всі фактори, реальні надходження до державного бюджету в 2016 році при реалізації даного законопроекту виростуть на 1,2 млрд гривень». Та чи справді все так добре буде для людей, які захочуть придбати транспортний засіб (далі – т.з.) з закордону? На це питання спробуємо відповісти далі.

Отже, по суті, за прийнятим законом суми акцизного збору на розмитнення т.з. знижуються в суттєві рази: від 2-х до 28-ми! Так, ця новина є приємною для людського вуха, але чи подумали народні обранці про доходи громадян, які за останні два роки значно скоротились? Чи самі люди усвідомлюють, що все одно за т.з. з закордону прийдеться викласти з гаманця щонайменше 3500$ США?

Імовірність того, що значна частина бажаючих придбати «дешевий автомобіль» зможе собі це дозволити є не такою вже й великою, адже, далеко не всі мають зайвих щонайменш 3500 $ США. Незавершеним залишається питання й 10% мита на вживані авто, які обіцяли скасувати, а щодо податку в 20% від вартості т.з. – також немає роз’яснення про його розрахунок.

Якщо поглянути глибше то можна припустити, що цим законом скористаються в першу чергу особи, які вже мають т.з., правда, «старшого зразка» (тобто – 2000-2009 рр.) і певний капітал, щоб «оновити свій автопарк».

Зрештою, вважаємо, що значного впливу на різке збільшення ринку автомобілів в Україні після прийняття закону не відбудеться, та все ж, народні обранці змушені були показати суспільству свою лояльність до населення, оскільки розуміють, що рівень довіри до них різко падає, а законом №3251 хоч якось можна «задобрити» частину громадськості.

Залєвска Інна
Садлівський Євген
02.06.2016р.