ІА Глобальні віки (СТАТТІ)


ЗМІНИ ДО ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТРИВАЮТЬ


Реформування середньої освіти в Україні проводилось щонайменше кілька разів за останніх 15 років та реальних змін в навчальних програмах, полегшення навчального навантаження на учнів та вчителів так і не відбулось.
Зрештою, теперішній міністр освіти і науки Лілія Гриневич завзято взялась за нову реформу і також спробує внести ряд змін та корективів у навчальні програми, та чи буде це на краще побачимо згодом.

Минулого місяця (в кінці лютого) Лілія Гриневич повідомила, що фінський уряд готовий підтримувати реформу шкільної освіти в Україні.

За словами міністра, фіни рідко вибирають цей пріоритет для співпраці з іншими країнами, оскільки «у них і так є освітній туризм, всі до них їздять переймати досвід».

Міністр також наголосила, що система освіти у Фінляндії є прикладом для багатьох країн, але дуже відрізняється від української.

Вже сьогодні, 27 березня, міністерство освіти і науки України оприлюднило другу редакцію напрацювань зі зміни шкільних програм для 5-9 класів. Обговорення пропозицій до напрацьованих програм триватиме до 04 квітня, а завершальні версії програм будуть представлені на початку травня.

В МОН України розповіли, що школярі, їхні батьки і педагоги надіслали разом близько тисячі зауважень з 13 предметів шкільної програми, частину з них погодили, у два рази більше – відхилили. Найбільш гарячі дискусії точаться навколо програм до курсів з історії України і світової (зарубіжної) літератури.

Зокрема, з курсу «Світова література» пропонують прибрати російських класиків, додавши світові бестселери. Так, у програму для п'ятикласників додали твір «Чарлі і шоколадна фабрика», у 7-му класі будуть читати казку «Бродячий замок Говла» Діани Джонз, у 8-му класі – роман сучасної російської письменниці Марини Аромштам «Коли відпочивають янголи», а у 9-му – «Убити пересмішника» Гарпер Лі і «451 градус за Фаренгейтом» Рея Бредбері.

Прибрали з програми романи і повісті Льва Толстого і Федіра Достоєвського, а ось Чехова, Гоголя, Булгакова і Гейне з Гете залишили.

Отже, з однієї сторони відбувається так зване «осучаснення» у вивченні світової літератури, а ось з другої – «прибирання» частини російських класиків. По великому рахунку самим учням буде все одно «кого читати» бо робити це так чи інакше прийдеться та основним залишається питання у пересічних батьків – «А коли програма для школярів стане значно простішою та доступно-зрозумілою бо те, що зараз вивчають діти 1-9 класів – це не навчання, а знущання?!» Схожих по змісту запитань є десятки, сотні і навіть тисячі та висновок один – «кажіть що хочете, а ми все одно зробимо так, як вважаємо за потрібне!»

Таким чином, бажаємо МОН України значно більше прислухатись до думки громадськості та ефективно впроваджувати нововведення в програмно-навчальний план школярів, а от школярам – натхнення, терпіння і розуміння.


ІА ГВ